För två-tre veckor sedan öppnades det en ny krog i stan. Jag blev riktigt peppad på att testa den för att jag läste om dem på deras hemsida och det kändes verkligen som en Dasha-restaurng. Det är sharingrätter och så skulle det vara ”livligt”. Älskar att äta rätter där man delar och jag älskar stökiga krogar. Tjatat på mina vänner sen dess. Men inte riktigt fått till det.
Men så på fredag ska jag äta middag med Josef och vi bestämde oss för att testa denna krog! Jag hade hört på stan att det var väldigt fullbokat så jag frågade på FB om jag kände någon som jobbade där samtidigt som jag kikade på hemsidan. Bokade en tvåa där men glömde ta bort statusen. Under den kvällen fick jag både sms och meddelande på FB om hur dålig upplevelse fem olika kompisar (helt oberoende av varandra) haft där. Tyvärr är det så restaurangbranschen fungerar i mina ögon och jag bokade av… Jag vill inte gå till en krog där så många är så missnöjda? De tyckte att både akustiken var dålig, taskigt bemötande om tjat att det var tvungna att lämna bordet efter två timmar när de inte alls kände sig klara och ganska missnöjda med maten.
Jag bokade av bordet.
Men så har jag tänkt på detta i ett dygn och skickade precis ett mail till krogen i fråga och berättade precis allt detta. För jag tänker att jag hade velat veta om detta var min restaurang! Ryktet på stan är alltså så pass dåligt efter bara några veckor öppet… Hoppas de tar det rätt. Att det förstår att jag faktiskt bara vill hjälpa.
Har ni gjort något liknande? Tycker ni att jag gjorde rätt? Jag älskar ju att äta ute, jag älskar att Stockholms utbud breddas och vart väldigt besviken när alla snackade ner det stället jag var sugen på att testa.
Tycker att du skulle ha besökt restaurangen själv för att skapa dig en egen uppfattning innan du mailade. Om du sedan efter besöket är missnöjd tycker jag absolut att du ska maila och kan då även skriva att du hört från andra att dom tycker samma sak…
Jag tycker du gjorde helt rätt! Du har ju gjort dom en tjänst, såklart dom vill veta vad som kan förbättras. Uppdatera gärna sen med vilken respons du får. Läser din blogg nästan dagligen och blir positivt inspirerad 🙂 Ha en härlig helg! Tänker jag ha 😉
Jag tycker du har gjort helt rätt! Om jag är missnöjd på restaurang påpekar jag det först och främst till restaurangen för att se hur dom hanterar det och sen skriver jag om det på Tripadvisor. Tänker att dom åtminstonde har en chans att förklara sig när man är där annars så blir man ett troll på internet…
Kan det vara Spanjorskan? Har också fått höra mycket kritik angående deras service 🙁
Har inte själv gjort det men tycker du gjorde helt rätt! Det ger också dem en ärlig chans att bättra sig. Det är säkert mycket hets att öppna och allt som ska klaffa att servicen kanske blev nedprioriterad. Hade varit kul att höra om du får svar 🙂
Helt rätt! Så länge kritiken framförs konstruktivt och inte bara ”ni suger” tycker jag absolut att man ska förmedla den, hur ska de annars då chansen att bli bättre?
Jag tycker att du gjorde helt rätt, dock är det inte något konstigt att man ombeds lämna bordet efter 2-3h så länge detta kommunicerats innan (därför bör man läsa hela svarsmailet för bokningen). Har jobbat på en del ställen där man bokar in 2,5h sitt och den sista sittningen gäller kvällen ut så vill du ha mer än 2h så bokar du den sena sittningen. Detta för att man ska kunna maximera antalet bokningar och hålla ev väntelista kort. Oftast har man då en lounge eller liknande där man placerar de som vill fortsätta dricka etc.